Inbjudan till presentation av Sectras niomånadersrapport den 8 mars 2016

Linköping 1 mars 2016 – IT och medicinteknikbolaget Sectra (STO: SECT B) publicerar sin delårsrapport för perioden maj 2015–januari 2016 på tisdagen den 8 mars. Med anledning av detta bjuder Sectra in analytiker, investerare och press till en telefonkonferens.

Publicering delårsrapport: kl 08:00 den 8 mars 2016

Presentation/telefonkonferens: kl 10:00 den 8 mars 2016

För att delta, ring in 5-10 minuter före konferensen på:

• SE: +46 8 566 426 90
  • UK: +44 20 3008 9801
  • US: +1 646 722 4897

Presentationen hålls på engelska och kan följas via webben på: www.sectra.se/irwebcast

En inspelad version kommer efteråt att finnas tillgänglig på Sectras hemsida: www.sectra.se/irwebcast

Sectras koncernchef och vd Torbjörn Kronander samt Sectras CFO och vice vd Simo Pykälistö presenterar delårsrapporten och besvarar efterföljande frågor. Presentationen kommer att finnas tillgänglig på Sectras hemsida www.sectra.se/irwebcast som PDF cirka 15 minuter före telefonkon­ferensen.

För ytterligare information

Helena Pettersson, Chief Investor Relations Officer Sectra AB, telefon 013-23 52 04, e-post info.investor@sectra.se

Världen behöver effektivare hälsovård och säkrare kommunikation. Sectra spelar en nyckelroll i att tillgodose dessa behov. Sectra hjälper sjukhus världen över att effektivisera vården och myndigheter och försvar i Europa att skydda samhällets mest känsliga information. Företaget grundades 1978 och har sitt huvudkontor i Linköping. Idag har Sectra dotterbolag i 14 länder och säljer genom samarbete med partners över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2014/2015 till 961 Mkr. Sectra är noterat på NASDAQ Stockholm. För mer information besök www.sectra.se.