Inbjudan till Sectras kapitalmarknadsdag den 8 oktober 2015 i Stockholm

Press release – LINKÖPING, 25 augusti 2015 – IT och medicinteknikföretaget Sectra (STO: SECT B) bjuder in finansanalytiker, fondförvaltare, investerare och journalister till en kapitalmarknadsdag den 8 oktober – observera datumändringen. Evenemanget hålls på Karolinska Institutet Science Park, Tomtebodavägen 23a i Solna.

• Registrering och lunch från kl. 11:30.
  • Presentationerna inleds omkring kl. 12:00 och pågår till cirka kl. 16:30.
  • Under kaffepausen kommer Sectra att visa flera av sina produkter.

Kapitalmarknadsdagen kommer att fokuseras på Sectras strategiska planer för fortsatt vinsttillväxt. Talare kommer att vara Sectras vd och koncernchef Torbjörn Kronander och ytterligare chefer i ledningsgruppen.

Anmälan

Anmäl ditt deltagande via e-post till info.investor@sectra.com. Antalet platser är begränsat och vi behöver din anmälan senast den 30 september 2015.

Torbjörn Kronander, vd och koncernchef Sectra AB, tel 0705 - 23 52 27
Simo Pykälistö, vice vd och Chief Financial Officer Sectra AB, tel 0703 - 51 53 03

Sectrakoncernens verksamhet

Sectra utvecklar och säljer högteknologiska produkter och tjänster inom nischerna medicinsk IT och säker kommunikation. Företaget grundades 1978 och har vuxit fram ur forskningen vid Linköpings universitet. Sectra har dotterbolag i 14 länder och säljer genom samarbete med partners produkter över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2014/2015 till 961 Mkr. Sectra är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information besök vår hemsida: www.sectra.se