Sectra utser ny CFO

Linköping den 22 juni, 2016 - Mats Franzén tillträder som CFO för Sectra AB (STO: SECT B). Han efterträder Simo Pykälistö, som i april 2016 utsågs till vd för Sectras affärsområde Secure Communications. Mats kommer att ingå i Sectra ABs bolagsledning och tillträder sin roll under hösten 2016.

Mats Franzén, 46 år, har en ekonomie magister examen från Linköpings universitet och var tidigare av Revisorsnämnden godkänd revisor. Han har en gedigen erfarenhet från olika chefspositioner inom ekonomi-, revisions- och IT-funktioner i bolag med internationell verksamhet. Närmast kommer Mats från verkstadskoncernen HTC Group där han har varit CFO sedan 2009. Bland hans tidigare arbetsgivare finns Toyota Material Handling Europe AB och PWC.

För ytterligare information:
Torbjörn Kronander, vd och koncernchef Sectra AB, 0705 - 23 52 27
Pressbilder: flickr.com/photos/sectramedicalsystems

Världen behöver effektivare hälsovård och ökad säkerhet i samhällets kommunikations- och IT-system. Sectra spelar en nyckelroll i att tillgodose dessa behov. Sectra hjälper sjukhus världen över att effektivisera vården samt myndigheter och försvar i Europa att skydda samhällets mest känsliga information. Företaget grundades 1978 och har sitt huvudkontor i Linköping. Idag har Sectra dotterbolag i 14 länder och säljer genom samarbete med partners över hela världen. Omsättningen uppgick helåret 2015/2016 till 1073 Mkr. Sectra är noterat på NASDAQ Stockholm. För mer information besök www.sectra.se.