Flexibel säkerhet för Migrationsverket

Migrationsverket har tecknat avtal med Securitas för bevakningstjänster till myndighetens hela verksamhet i Sverige.

Från och med den 1 april tar Securitas över som leverantör av bevakningstjänster för Migrationsverkets verksamhet i hela Sverige. Migrationsverket är den myndighet i Sverige som prövar ansökningar från personer som vill besöka, bo eller söka skydd i Sverige eller som vill bli svenska medborgare. Myndighetens verksamhet är omvärldspåverkad, vilket ställer stora krav på en flexibel säkerhetsleverantör eftersom behovet av säkerhetstjänster hastigt kan komma att ändras.

Avtalet med Securitas innebär bland annat bevakningstjänster som ronderande bevakning, stationär bevakning, ordningsvakter och larmutryckning samt tilläggstjänster och optioner såsom larmcentralstjänster. Securitas medarbetare arbetar med integritet och att skapa en trygg vardag för människor runt om i landet varje dag.

- Vi är glada över att Migrationsverket har gett oss förtroendet att leverera bevakningstjänster till dem i hela Sverige, säger Johan Flacking Key Account Manager, Securitas Sverige AB. Migrationsverket lever i en expansiv och föränderlig verksamhet som ställer stora krav på en flexibel och kompetent säkerhetspartner och där känner jag att Securitas kommer till sin fulla rätt med en kvalificerad central styrning i kombination med kvalificerade medarbetare på alla våra lokalkontor i landet.

Avtalet mellan Securitas och Migrationsverket inleds den 1 april 2015 och kan totalt gälla i upp till fyra år.

För ytterligare information vänligen kontakta Johan Flacking, Securitas Sverige AB, 010-470 10 00.