Göran Petterson ny teknik- och brandchef för Securitas Sverige

Göran Petterson axlar rollen som chef för teknik och brand inom Securitas Sverige AB när Olle Lindskog går vidare för att leda utvecklingen av konceptet Securitas smarta hem inom Securitas AB.

Olle Lindskog, teknik- och utvecklingschef i Securitas Sverige går över till Securitas AB från och med 1 maj för att leda och ansvara för utvecklingen av det nya konceptet Securitas smarta hem i Europa.

Som ny chef för teknik och brand (CTO) ansluter Göran Petterson till Securitas Sverige AB. Göran är idag Manager Fire Nordic på Stanley Security och har varit verksam inom brandsektorn i många år med stor erfarenhet av försäljning och installation inom såväl brandteknik som säkerhetslösningar. Göran tillträder sin nya tjänst i augusti.

– Göran har genom åren skaffat sig värdefull kunskap inom teknik och utveckling, två områden där Securitas nu satsar stort, säger Joachim Källsholm, vd Securitas Sverige. Han har, kort sagt, de kompetenser vi sökte för den aktuella tjänsten för att fokusera på teknik och brand som kommer att vara två viktiga grundstenar för att stärka vårt kunderbjudande som den ledande integratören av teknik och brandtjänster i Sverige.

För ytterligare information vänligen kontakta Joachim Källsholm, Securitas Sverige AB, 010-470 15 01.

Göran har genom åren skaffat sig värdefull kunskap inom teknik och utveckling, två områden där Securitas nu satsar stort.
Joachim Källsholm, vd Securitas Sverige