Securitas skyddar stora värden för Vattenfall

Securitas utbredda organisation och flexibla säkerhetslösningar ger Vattenfall en trygg säkerhetsleverans.

Vattenfall AB anlitar Securitas för bevakningstjänster inom främst Norden. Vattenfall som är en av Europas största elproducenter och den största värmeproducenten producerar el och värme vilket dagligen försörjer hushåll, företag, transportsystem och tung industri.

Securitas erbjuder Vattenfall flexibla säkerhetslösningar för att förebygga och förhindra intrång, skadegörelse och sabotage på anläggningar, elnät och kontorslokaler. Securitas säkerhetslösning för Vattenfall innebär bland annat skyddsvakter, ronderande och stationära väktartjänster. Vid behov finns även våra hundekipage tillgängliga och möjlighet att inkludera brandskyddsarbete med mera i säkerhetsleveransen. Stora värden står på spel vilket kräver både grundläggande förebyggande arbete samt snabba utryckningar och åtgärder vid eventuella larm.

För att ge Vattenfall en god överblick av och trender för säkerhetsläget inom energisektorn inkluderar Securitas även säkerhetstjänster från Seccredo AB som är ett helägt dotterbolag till Securitas.

- Vattenfall har under flera år arbetat med att effektivisera vår verksamhet. Som en del i detta arbetar vi även med att konsolidera våra leverantörer av olika säkerhetstjänster. Securitas har kunnat erbjuda oss bra lösningar som täcker vårt behov, både inom och utanför Sverige, säger Magnus Ek, Koncernsäkerhetschef Vattenfall AB.

- Det känns jätteroligt att vi kan presentera ett attraktivt utbud, med ett heltäckande koncept för säkerhetsarbetet som intresserar Vattenfall och vi är stolta över att Vattenfall har valt att samarbeta med oss, säger Johan Flacking Key Account Manager, Securitas Sverige AB.

Avtalet mellan Securitas och Vattenfall inleds den 1 juni 2015.

För ytterligare information vänligen kontakta Johan Flacking, Securitas Sverige AB, 010-470 10 00.

Vattenfall har under flera år arbetat med att effektivisera vår verksamhet. Som en del i detta arbetar vi även med att konsolidera våra leverantörer av olika säkerhetstjänster. Securitas har kunnat erbjuda oss bra lösningar som täcker vårt behov, både inom och utanför Sverige.
Magnus Ek, Koncernsäkerhetschef Vattenfall AB