Securitas Sverige AB presenterar Securitas Experience center i Malmö

Vad innebär smart kameraövervakning och hur fungerar det i praktiken? Som marknadsledande inom trygghet och säkerhet har Securitas byggt ett Experience center i sina lokaler i Malmö. Securitas Experience center är en livemiljö som visar hur avancerad teknologi i kombination med välutbildad personal preventivt erbjuder säkerhet och trygghet. Anläggningen är unik och fungerar som ett viktigt kunskapscenter för de 52 länder där Securitas bedriver verksamhet. Här har besökarna möjlighet att uppleva hur kameratjänsterna fungerar i olika miljöer, t.ex. en klädbutik och ett industriområde.

− Marknaden och samhället kräver nya typer av säkerhetslösningar. I den nya anläggningen i Malmö visar Securitas hur kameratjänster och annan teknisk säkerhet kombinerat med personella tjänster innebär kostnadseffektiva lösningar för våra kunder. Besökarna i Experience center får själva testa t.ex. hur systemen automatiskt upptäcker inkräktare i fullständigt mörker, säger Olle Lindskog, teknik- och utvecklingschef på Securitas Sverige.

Som representant för press/media är du välkommen att uppleva Securitas Experience center den 22 oktober klockan 16:45 på Agnesfridsvägen 113A i Malmö (intill Jägersro). Ingen anmälan behövs.

Olle Lindskog, vice vd och teknik- & utvecklingschef: 010-470 14 01
Yacir Chelbat-Persson, innovationschef: 010-470 27 63
Jens Granath, marknadskommunikation: 010-470 25 27

Securitas är en global kunskapsledare inom säkerhet. Genom att fokusera på säkerhetstjänster som är anpassade till den enskilda kundens behov har Securitas utvecklat hållbar tillväxt och lönsamhet i över 52 länder.

Marknaden och samhället kräver nya typer av säkerhetslösningar. I den nya anläggningen i Malmö visar Securitas hur kameratjänster och annan teknisk säkerhet kombinerat med personella tjänster innebär kostnadseffektiva lösningar för våra kunder. Besökarna i Experience center får själva testa t.ex. hur systemen automatiskt upptäcker inkräktare i fullständigt mörker.
Olle Lindskog, teknik- & utvecklingschef