Securitas utsedd till årets tjänsteföretag

Securitas har vunnit utmärkelse för årets tjänsteföretag 2013 av Innerstaden Göteborgs företagarförening.

Securitas har sedan många år haft ett nära och bra samarbete med Innerstaden Göteborgs företagarförening som består av cirka 650 butiker, restauranger och fastighetsägare m.m. Områdesbevakning nattetid, bevakningsring för butiker dagtid, bemanning av godsmottagning, parkeringsövervakning och säkerhetsutbildningar är några av tjänsterna som Securitas jobbar med.

Varje år utser företagarföreningen vinnare av årets Guldkrona i kategorier som butik och servering etc. I år tillkom för första gången kategorin tjänsteföretag; under högtidliga former i samband med företagarföreningens årliga julfest den 2 december, delades guldkronorna ut och Securitas fick äran att ta emot diplom och blommor som årets tjänsteföretag.

Motiveringen till utmärkelsen lyder:

För att med närvaro, vaksamhet och tjänstvillighet starkt bidra till skapandet av en trygg och säker innerstad för alla som besöker eller verkar i området. Personalen utstrålar hjälpsamhet, värme och professionalitet i de ständiga möten som pågår och täcker allt från akut medicinsk hjälp till brottshindrande åtgärder.

Att en av våra kunder beskriver vår verksamhet och personal på ett sätt som känns som hämtat ur en säljares offert, är ett bevis på att vi levererar hög kvalitet i våra tjänster och uppdrag och att våra medarbetare verkligen gör skillnad!

För ytterligare information, vänligen kontakta driftchef Daniel Fridfelt, Securitas Sverige AB, 010-470 26 04.

Securitas är en kunskapsledare inom säkerhet. Med våra tre ledstjärnor "Ärlighet, Vaksamhet, Hjälpsamhet" har Securitas skyddat hem, arbete och samhälle i Sverige i över 70 år. Överallt - från små butiker till flygplatser - gör våra medarbetare skillnad. Med över 9 000 anställda finns Securitas på över 170 avdelningskontor i Sverige.

securitas.se

Innerstaden Göteborgs företagarförening