Peter Karlströmer utsedd till divisionschef för Security Services Europe

Peter Karlströmer har utsetts till divisionschef för Security Services Europe och medlem av Securitas koncernledning. Han tillträder tjänsten senast den 4 mars 2019.

Peter kommer från Cisco Systems där han de senaste åren lett verksamheten med telekomoperatörer i Europa, Mellanöstern, Afrika och Ryssland. Han ansvarade innan det för marknaderna i Norden, Benelux och Baltikum. Tidigare arbetade Peter femton år som partner i McKinsey & Company med ledarroller i Europa, Mellanöstern och Afrika.

”Jag är verkligen glad att få välkomna Peter till Securitas. Peter har gedigen kompetens och bred internationell erfarenhet. Hans personlighet och starka ledarskap kommer att vara väsentlig för Securitas resa framöver. Peter blir ett utmärkt tillskott till vårt team”, säger Magnus Ahlqvist, Securitas VD och koncernchef.

Peter Karlströmer är 47 år och har en magisterexamen i företagsekonomi och en civilingenjörsexamen i elektroteknik från Lunds universitet. Han kommer att vara baserad på Securitas huvudkontor i Stockholm.

Micaela Sjökvist, IR-chef Securitas AB och stf Kommunikationsdirektör, mobil 076-116 7443 eller epost micaela.sjokvist@securitas.com