Secuvie After Sun ger lindring och näring åt solvarm hud

Secuvie After Sun Cooling Lotion och After Sun Repair Cream från det farmaceutiska hudvårdsföretaget Secuvie ger solbränd hud mer än bara svalka och fukt. Tack vare den multifunktionella växtsyran CHD-Fulvic Acid får huden direkt näring och de antiinflammatoriska egenskaperna dämpar snabbt solsveda.

Att bli brun är inte farligt för huden men när den blir röd betyder det att den har drabbats av en inflammation som kan leda till en lättare brännskada. Huden måste då stabiliseras och läka, den inflammation som har uppstått behöver dämpas. Secuvie After Sun Cooling Lotion och After Sun Repair Cream hjälper huden att återfå sin normala elasticitet samtidigt som irritationen och svedan på de utsatta ställena snabbt försvinner. Tack vare den speciella sammansättningen av naturligt vårdande ingredienser från växtriket i kombination med den kraftfulla växtsyran CHD-Fulvic Acid får huden lindring, skydd, näring och välbehövlig fukt. – CHD-Fulvic Acid är en helt naturlig, bevarande växtsyra som hjälper speciellt utsatt hud att återfå sin balans efter en dag i solen. Secuvie After Sun hjälper till att behålla den vackra solbrännan länge och dämpar snabbt och effektivt rodnad och sveda. Produkterna passar för hela familjen och är en oslagbar komponent på vägen mot en frisk och välmående hud, säger Michael Linell, vd Secuvie Sverige. Secuvie After Sun Cooling Lotion är en ansikts- och kroppslotion som är idealisk att smörja in hela kroppen med efter solandet. Lotionen har en lätt konsistens och den innehåller 40 procent CHD-Fulvic Acid. Secuvie After Sun Cooling Lotion är både kylande och antiinflammatorisk och har en lindrande och lugnande effekt på huden. I after sun-serien finns även en reparerande kräm, After Sun Repair Cream. Krämen har ännu högre innehåll av CHD-Fulvic Acid, 45 procent. Secuvie After Sun Repair Cream är lämplig för eftervård och som ”återställare” av de mest solsvedda hudpartierna. Användningsområdet för After Sun Repair Cream är främst ansiktet och speciellt utsatta kroppsdelar som har blivit röda och irriterade efter solandet. Pris: 298 kr/100 ml Cooling Lotion, 298 kr/50 ml Repair Cream.

Taggar: