Secuvie botade Jennys hudproblem

Secuvie är en svensk hudvårdsserie som innefattar flera produkter för ansikte och kropp. Produkterna innehåller endast naturliga ingredienser, bland annat växtsyran CHD-Fulvic Acid – känd för sina välgörande egenskaper. Jenny Brodin har provat Secuvie och redan efter ett par dagars användning reducerades hennes hudproblem väsentligt.

Jenny Brodin är 39 år och bor i Umeå. Jenny har haft torra, extremt kliande ögonlock i cirka tre år, eksem som har orsakats av den torra norrländska luften i kombination med torr och dålig luft på hennes arbetsplats. Det har varit omöjligt att sminka sig runt ögonen för Jenny, hon har provat flera olika ögonkrämer för att bli av med problemen men utan resultat. – Det hände att jag kliade så det började blöda på ögonlocken, det var verkligen hemskt. Det såg ut som om någon hade rivit mig runt ögonen, inte roligt alls, berättar Jenny Brodin. För cirka ett år sedan tipsade Jennys moster henne om Secuvies ögonkräm som innehåller den välgörande och hälsobringande växtsyran CHD Fulvic Acid. Jenny blev till sin stora förvåning nästan omedelbart bättre, nu är Jennys ögonlock mjuka och fina, och de kliar inte alls längre. – Trots att jag inte har kvar problemen fortsätter jag att smörja in ögonlocken efter duschen varje eller varannan dag. Jag gör det som underhållsbehandling och det fungerar alldeles utmärkt. Jag är så nöjd så det är nästan fånigt. Secuvie botade mina hudproblem, avslutar Jenny Brodin. Naturliga ingredienser Secuvies produkter framställs av naturliga ingredienser, utan konserveringsmedel och de har dokumenterat positiva medicinska effekter på huden. Den aktiva grundingrediensen i Secuvies produkter heter CHD-Fulvic Acid, en antioxidant som är en förädlad form av en naturlig växtsyra som har varit känd i århundraden som ett hälsobringande och välgörande ämne för människor, djur och växter. Den reparerar hudens celler genom att bland annat öka upptaget av viktiga vitaminer och antioxidanter. – Fulvic acid är en mycket spännande substans, man har sett effekter både mot inflammationer, virus, bakterier och svampinfektioner. Det har gjorts omfattande toxicitetsstudier (giftighetsundersökningar) på preparatet och studierna visar på få och milda biverkningar, vilket känns tryggt när man som doktor rekommenderar preparatet till patienter, berättar Mats Berg, verksamhetschef och överläkare vid Hudkliniken i Sörmland och docent vid Uppsala Universitet. För ytterligare information, kontakta: Michael Linell, vd, Secuvie Sverige AB Mobil: 0708-61 98 58, e-post: michael@secuvie.com Pia-Lena Krischél, presskontakt Tel: 08-545 152 43, e-post: pialena.krischel@prat.se Fakta om företaget Det svenska farmaceutiska företaget Secuvie AB grundades 2007. Secuvies produkter är helt igenom svensktillverkade och forskning kring och tester av produkterna utförs i Sverige. Innehållet i produkterna är av naturligt ursprung till 100 procent och de innehåller varken parabener, mineraloljor eller parfym. Secuvies produkter säljs i den svenska hälsofackhandeln, bland annat hos Life-kedjan och Hälsokraft samt i olika nätbutiker på internet. För mer information, www.secuvie.com.

Taggar: