Secuvie Repair Hand Cream gör torra händer mjuka

Nu lanseras Secuvie Repair Hand Cream, den andra produkten i den nya body-serien från det svenska farmaceutiska hudvårdsföretaget Secuvie. Efter att ha lyssnat på kundernas önskemål presenterar nu Secuvie en vårdande handkräm som med sin specialkomponerade sammansättning är perfekt för den dagliga vården av torra och irriterade händer eller som underhållsbehandling av normal hud.

I och med lanseringen av handkrämen har Secuvie tre kompletta serier i sortimentet och alla produkterna i serierna är baserade på den vårdande och uppbyggande växtsyran CHD-FA. I Repair Hand Cream är halten av CHD-FA extra hög, 50 %. Det gör att den utsatta huden på händerna får en ordentlig energikick vid varje insmörjning. Handkrämen har tack vare den höga halten av CHD-FA i kombination med övriga vårdande ingredienser både uppbyggande och reparerande egenskaper. Det gör den till ett suveränt dagligt skydd för händer som ofta utsätts för kontakt med vatten, torr inomhusluft eller andra ogynnsamma miljöer. – Många av våra kunder har problem med torra, nariga och på olika sätt irriterade händer och vi är verkligen stolta över att kunna presentera en handkräm som ger mer än bara fukt och fett. Vår unika växtsyra CHD-FA ger extra energitillförsel, substansen arbetar på molekylnivå och skyddet byggs upp inuti hudcellerna. Det finns inga andra krämer på marknaden som gör detta, säger Michael Linell, vd för Secuvie AB. Secuvie Repair Hand Cream innehåller endast ekologiska och naturliga ingredienser, samtliga ämnen är certifierade av Ecocert i Frankrike. Krämen är allergitestad och lämpar sig för känslig och allergisk hud såväl som för normal hud. Den motverkar hudsprickor, narighet och pigmentfläckar, ett idealiskt alternativ för den som vill få mjuka, lena händer och som har extra behov av att förebygga problem som kan drabba händerna. I krämen finns starka antioxidanter som hindrar fria radikaler från att spridas, på så sätt skyddas den känsliga huden på händerna från att åldras i förtid. Händerna kan smörjas in vid behov flera gånger dagligen och huden hålls smidig och elastisk samtidigt som pigmentfläckar dämpas. Secuvie Repair Hand Cream är parfymfri och innehåller varken parabener, kemiska konserveringsmedel eller mineraloljor vilket gör den extra lämplig för känslig och torr hud. Alla Secuvies produkter är skonsamma mot både människa och natur, de är allergitestade och produkterna är inte testade på djur. Secuvie Repair Hand Cream finns i hälsofackhandeln och i Secuvies webbshop från vecka 12. Pris: 298 kr för 50 ml.