Enersize Oyj:s nyemission fulltecknad – Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare

Den 11 maj 2017 avslutades teckningstiden i Enersize Oyj:s (”Enersize”) nyemission inför planerad notering på Nasdaq Stockholm First North. Nyemissionen tecknades till cirka 28 MSEK, innebärande att nyemissionen blev fulltecknad. Genom nyemissionen tillförs Enersize därmed cirka 700 nya aktieägare och cirka 28 MSEK före emissionskostnader om cirka 2 MSEK. Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare till Enersize i samband med nyemissionen och den planerade noteringen.

Enersize är ett finskt bolag som har en egenutvecklad mjukvara för datainsamling och analys av industriella tryckluftssystem som möjliggör cirka 20-30 procent energibesparing. Bland befintliga kunder finns idag en av världens största plattskärmstillverkare, kända biltillverkare och stora stålverk. Enersize har ansökt om att notera sin aktie på Nasdaq Stockholm First North. Enersizes huvudägare, styrelseordförande och VD har inför planerad notering ingått lock up-avtal. Totalt är cirka 60 procent av aktierna under lock-up första planerade handelsdag. Första dag för handel är, givet marknadsplatsens godkännande, beräknad att bli den 15 juni 2017.

För frågor med anledning av nyemissionen och/eller den planerade noteringen, vänligen kontakta:

Sedermera Fondkommission erbjuder tjänster för bolag som är noterade eller står inför en notering på en marknadsplats. Bolagets tjänster omfattar corporate finance, certified adviser, förvärv och företagsöverlåtelser (M&A), finansiell kommunikation, emissionshantering och likviditetsgaranti. Sedermera är en bifirma till ATS Finans AB, ett värdepappersbolag under Finansinspektionens tillsyn. Sedermeras huvudkontor finns i Malmö. Bolaget har även kontor i Lund (Medicon Village) och Norrköping (Norrköping Science Park). Organisationen består av cirka 20 personer. Sedermera arbetar för långvariga kund- och investerarrelationer.