Avtal klart för SEKOs medlemmar inom CityMail

Avtal klart för SEKOs medlemmar inom CityMail SEKO, Facket för Service och Kommunikation, träffade tidigt på morgonen en central avtalsuppgörelse med ALMEGA Tjänsteförbunden för drygt 500 medlemmar inom CityMail. Avtalet gäller från och med 1 september 2001 till och med sista augusti 2004. Avtalet i korthet: · Avtalsuppgörelsen är 3-årig · Löneökningarna är lägst 3,0% år 1, 3,0% år 2, samt 2,9% år 3 · Parterna enades om att höja nivån i lönetrappan med 1 160 kronor under 3 år. Detta innebär att en nyanställd CityMan har en ingångslön på 12 300 kronor och efter 3 år har 16 460, genom den garanterade utvecklingen i lönetrappan · Arbetstidsmåttet sänks från 12 till 10 timmar per dag. -Avtalsuppgörelsen ligger väl i linje med tidigare träffade avtal på arbetsmarknaden, säger SEKOs ombudsman Sven-Olof Hellman. Ytterligare information: Sven-Olof Hellman, ombudsman, 070-557 71 78 Jens Saverstam, ombudsman, 070-601 30 28 Jonas Pettersson, Pressekreterare, 070-631 59 49 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00120/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00120/bit0001.pdf