Ny larmrapport om arbetslösas situation

Ny larmrapport om arbetslösas situation "Många arbetslösa tvingas låna pengar för att klara ekonomin" SO, Arbetslöshetskassornas Samorganisation, presenterar idag en stor undersökning om arbetslösas situation gjord av SIFO. Undersökningen genomfördes mellan april och augusti 2001 och omfattar 5488 telefonintervjuer. Rapporten visar på alarmerande resultat. Bland annat visar den att 1,5 miljoner personer av dem som idag är medlemmar i arbetslöshetskassorna någon gång varit arbetslös under tioårsperioden. Den visar också att väldigt många arbetslösa, i synnerhet ensamstående tvingats låna pengar eller söka socialbidrag under arbetslöshetstiden. Tid: Fredagen 12 oktober 10.00 Plats: Klara Norra Kyrkogata 33, 6 Tr Medverk: Orvar Johansson, ordförande, SO, Peter Schönefeld, Kanslichef, SO, samt Lars-Olof Pettersson, L-O Pettersson Kommunikation & Utredning. Ytterligare info: Peter Schönefeld, 070-568 58 45, Jonas Pettersson, Pressekreterare, SEKO, 070-631 59 49 VÄLKOMNA! ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00630/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00630/bit0002.pdf