MicromediaBanken mobilt tillgänglig via WAP

MicromediaBanken mobilt tillgänglig via WAP Sema Group InfoData har i samarbete med E-HAND gjort MicromediaBanken tillgänglig via mobiltelefon eller andra mobila terminaler med hjälp av WAP. MicroMediaBanken är ett omfattande adressregister med information om 710 000 beslutsfattare i näringsliv och offentlig förvaltning, samt Sveriges samtliga företag. WAP-tekniken innebär att du via telefonen kan få telefonnummer, adresser och andra uppgifter om befattningshavarna. Informationen hämtas från bland andra Statistiska Centralbyrån och Patent-och Registreringsverket. - Detta är en av de första tjänsterna i Sverige som blivit publikt tillgänglig med hjälp av WAP-teknik. Poängen är naturligtvis att det, till exempel för säljare, är möjligt att få fram relevant information utan tillgång till dator, säger Thomas Carter, Informationschef, Sema Group. Tjänsten kan idag nås via Telias WAP-portal MyDOF, och kommer på Internet World-mässan att visas i Ericssons kommande WAP-telefoner. MicromediaBanken är den första av flera tjänster som Sema Group InfoData kommer att göra tillgängliga via WAP. - Vi kommer visa den här nya tjänsten på Internet World-mässan i Sollentuna den 16-18 november. Med ytterligare WAP-applikationer kommer vi stärka vår position som en ledande IT-leverantör i Skandinavien, säger Thomas Carter. Besökare i Sema Group´s monter under Internet World-mässan har även chansen att vinna en WAP-telefon. WAP (Wireless Application Protocol) är ett internationellt protokoll som gör det möjligt att erbjuda mobila internettjänster. För ytterligare information, kontakta: Michael Jändel, enhetschef Sema Group InfoData, tel 08-738 53 60, 0708-38 40 85, e-post:michael.jandel@infodata.sema.se Thomas Carter, Informationschef, Sema Group, tel 08-517 052 52, 0708-51 52 52, e-post:thomas.carter@sema.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/16/19991116BIT00470/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/11/16/19991116BIT00470/bit0002.doc