Semcon tecknar nytt globalt ramavtal med Atlas Copco

Teknikkonsulten Semcon fortsätter sitt långvariga samarbete med Atlas Copco genom att teckna ett nytt globalt ramavtal där Semcon utsetts till Preferred Supplier. Avtalet omfattar en rad olika kompetenser inom forskning och utveckling.

Atlas Copco sökte samarbetspartners för utvecklingen av sina världsledande produktivitetslösningar. Semcon blev utvald som leverantör tack vare sin stora kapacitet inom forsking och utveckling och som en följd av företagens långa historia tillsammans.

Det nya ramavtalet rymmer fler kategorier av komptenser än tidigare, vilket ger möjlighet för Semcon att ta ett större ansvar i kommande utvecklingsprojekt.

– Vi välkomnar potentialen till ett utökat samarbete och ett större projektansvar. Det gör att vi på bästa sätt kan bidra med nyttan av vår samlade kompetens och erfarenhet från olika branscher, säger Olof Christensson, affärsområdeschef för Engineering Services Nordic på Semcon.

För mer information kontakta:

Cecilia Norberg, Divisionschef, Semcon

Tfn: 0736 84 05 23, e-post: cecilia.norberg@semcon.com

Semcon är ett globalt teknikföretag inom ingenjörstjänster och produktinformation. Vi har cirka 3,000 medarbetare med djup erfarenhet från många olika branscher. Vi utvecklar teknik, produkter, anläggningar och informationslösningar utmed hela utvecklingskedjan och erbjuder även en mängd tjänster och produkter inom bland annat kvalitet, utbildning och metodikutveckling. Semcon ökar kundernas försäljning och konkurrenskraft genom innovativa lösningar, design och genuin ingenjörskonst. Koncernen hade en omsättning på 2,7 miljarder kronor under 2014 och verksamhet på fler än 40 orter i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Brasilien, Ungern, Indien, Kina, Spanien och Norge.