Semcons årsredovisning för 2013

”Under 2013 har vi haft fortsatt fokus på att stärka vår finansiella ställning. Soliditeten är mycket god och koncer­nens nettolåneskuld har minskat. Semcons starka finansiella ställning medför möjligheter att växa både organiskt och genom strategiska förvärv. Vi befinner oss just nu i en positiv förändringsfas med en ny marknadsanpassad organisation på plats och en förflytt­ning av vårt erbjudande mot fler projekt och funktionsåtaganden. Detta ger möjligheter att ta marknadsandelar på såväl befintliga som nya marknader. Semcon är väl förbe­rett för tillväxt och jag ser positivt på utvecklingen för 2014”, säger Markus Granlund, vd och koncernchef.

Semcons årsredovisning för 2013 har offentliggjorts på semcon.se. Den tryckta versionen av årsredovisningen kommer att finnas tillgänglig på Semcon huvudkontor inom några veckor. Den engelska versionen av årsredovisningen kommer att publiceras på semcon.com/financial i mitten av april.

Länk till årsredovisningen:

semcon.com/sv/Finansiellt/Rapporter/Arsredovisning/

Markus Granlund, Vd och koncernchef Semcon AB, 031-721 03 11
Björn Strömberg, Finanschef, Semcon AB, 031-721 03 11, bjorn.stromberg@semcon.se
Anders Atterling, IR-ansvarig, Semcon AB, 0704-472 819, anders.atterling@semcon.se

Semcon är ett internationellt teknikföretag inom ingenjörstjänster och produktinformation. Vi har cirka 3 000 medarbetare med djup erfarenhet från många olika branscher. Vi utvecklar teknik, produkter, anläggningar och informationslösningar utmed hela utvecklingskedjan och erbjuder även en mängd tjänster och produkter inom bland annat kvalitet, utbildning och metodikutveckling. Semcon ökar kundernas försäljning och konkurrenskraft genom innovativa lösningar, design och genuin ingenjörskonst. Verksamheten bedrivs från 2014 i fyra affärsområden: Engineering Services Nordic, Engineering Services Germany, Engineering Services International och Product Information. Koncernen har en omsättning på 2,5 miljarder kronor och verksamhet på fler än 45 orter i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Brasilien, Kina, Ungern, Indien, Spanien och Ryssland.