SKL VÄLJER SENAB INTERIOR SOM MÖBELLEVERANTÖR

Senab Interior har tecknat ramavtal med SKL Kommentus Inköpscentral, SKI, för kontorsmöbler och vård & omsorg. Avtalet omfattar ca 70 kommuner och flertalet landsting runtom i landet.

Avtalet är ett av de största i Sverige och volymen bedöms till ca 400 miljoner kronor per år. Avtalstiden sträcker sig över två år med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

- Detta är en otroligt viktig affär för oss i vår ambition att ta ytterligare plats som inredningsleverantör inom offentlig upphandling. Vi har sedan ett år tillbaka byggt upp både organisation och geografisk närvaro i landet för att kunna serva detta avtal på absolut bästa sätt, säger Joakim Åkerman, teamansvarig Offentliga avtal på Senab Interior.

På bilden ser du Peter Almgren, Joakim Åkerman och Martin Zhuk från gruppen Offentliga avtal på Senab.

Senab Interior är ett av Nordens ledande företag när det gäller inredning och offentlig miljö med inriktning på kontor samt hotell och restaurang. Senab är ett svenskt företag som startades 1975 och ingår i koncernen Edsbyn Senab AB. Företaget har ca 125 medarbetare. Övriga närliggande affärsområden är: Senab Hospitality – helhetslösningar för inredning av hotell & restaurang; Senab Concept –  varumärkesbaserade inredningskoncept; Senab Services – servicelösningar på arbetsplatsen.

För ytterligare information kontakta:

Joakim Åkerman, teamansvarig Offentliga avtal Senab Interior, 08-586 350 63 eller

e-post: joakim.akerman@senab.com

Mikael Grundén, vVD Senab Interior, 0765-33 51 33 eller e-post: mikael.grunden@senab.com

Taggar:

Om oss

Inredning för kontor och offentlig miljö. Vi tror att goda idéer föds på kontoret. Även om tekniken gör att vi kan arbeta lite överallt, är det viktigt att ha tillgång till en inspirerande arbetsmiljö på kontoret. För det är i samvaro med kollegorna som de goda idéerna föds och lojaliteten med företaget stärks. Med detta som utgångspunkt gör vi allt för att våra kunders kontorsinredning ska matcha dess företagsvision oavsett om det handlar om inredning till kontor, hotell eller offentliga miljöer. Senab AB grundades 1975 och är en av Nordens största leverantörer av inredning och offentlig miljö med fokus på kontor, hotell och restaurang. Vi ingår i koncernen Edsbyn Senab AB och våra fyra verksamhetsområden är: Interior, Hospitality, Concept och Services. Idag är vi 125 medarbetare med kontor och showroom i Sverige, Norge, Ryssland och Kina. Genom förvärvet av Pitney Bowes norska interiörverksamhet i Norge säkrar vi distributionen av Edsbyns produkter på en av våra absolut viktigaste marknader och vi kan dela med oss av all den kunskap som finns i Edsbyn och Senab.

Citat

- Detta är en otroligt viktig affär för oss i vår ambition att ta ytterligare plats som inredningsleverantör inom offentlig upphandling. Vi har sedan ett år tillbaka byggt upp både organisation och geografisk närvaro i landet för att kunna serva detta avtal på absolut bästa sätt.
Joakim Åkerman, teamansvarig Offentliga avtal på Senab Interior