SENEA HÄVER PÅGÅENDE TVIST MED ACTARIS.

SENEA HÄVER PÅGÅENDE TVIST MED ACTARIS. Senea häver den sedan december 2003 pågående tvisten mellan Senea och Actaris. Förhandlingar har pågått mellan Senea och Actaris och de bägge företagen har enats om nya villkor och former för fortsatt samarbete. Actaris har idag meddelat att man fullföljer sitt avtal med Vattenfall. Förhandlingar mellan Vattenfall och Actaris har pågått sedan december 2003 och ny överenskommelse har nu träffats om att fullfölja leverans av de resterande 100 000 mätpunkterna. Detta innebär att Senea får beställning på leverans av ytterligare 100 000 mätpunkter. Det ursprungliga avtalet mellan Senea och Actaris innehöll en beställning på leverans av centralsystem, infrastruktur och kommunikationsteknologi för 150 000 mätpunkter. I december 2003, då Actaris avbröt leveranserna till Vattenfall, hade 50 000 av mätpunkterna installerats framgångsrikt. Värdet av överenskommelsen är av stor betydelse för Senea. Överenskommelsen sammanfaller med Seneas nysatsning på egen försäljnings- och projektorganisation. Leveranserna kommer att ske med början i september. Under året beräknas 50 000 mätpunkter installeras. För mer information kontakta: Bengt Sundling, VD, Senea AB Tel: 070 - 592 91 59 Senea AB är marknadsledande i Norden inom området system för masskommunikation av energimätdata och har hittills levererat system, infrastruktur och övrig utrustning till cirka 200 000 mätpunkter. Bolagets kunder är nätbolag, energiföretag och fastighetsbolag som vill utveckla sin verksamhet med modern informationsteknik. Senea omsatte 66 miljoner kronor år 2003. Aktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista sedan juni 1994. Huvudkontoret är beläget i Åkersberga. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/18/20040818BIT21550/wkr0001.pdf