• Sensavis/

Nu får Dalarnas skolor tillgång till den världsledande svenska innovationen The 3D Classroom™

Report this content

AV-Media Region Dalarna har träffat ett grundavtal med Sensavis AB som förenklar för alla skolor som har avtal med AV-Media att få tillgång till den innovativa utbildningsprodukten The 3D Classroom.

Sensavis har under det gångna året rönt stora framgångar såväl lokalt på hemmamarknaden som på internationella utbildningsmarknaden.

The 3D Classroom™ erbjuder fantastiska möjligheter för pedagogen att berika undervisningen. Produkten avser att underlätta pedagogens arbete i att engagera och stimulera eleverna samt öka förståelsen för abstrakta och komplexa delarna av undervisningen. Det flexibla och interaktiva innehållet ger läraren full kontroll över lektionens innehåll, och kan användas för alla åldersgrupper, från förskola till gymnasienivå.

Ann-Sofie Olsson, Chef AV Media Region Dalarna säger: ”Detta innovativa digitala verktyg passar väl in i våra framtidsplaner. Vårt främsta syfte med avtalet är att underlätta för Dalarnas skolor att ta del av det senaste inom visuell pedagogik. Att det dessutom är en produkt som är framtagen av ett svensk företag baserat på till stora delar input från svenska skolor gör det än mer intressant. Vi har nu köpt en grundlicens till 173 skolor som är medlemmar i AV-Media Region Dalarna – vi ser det som en investering i våra barns utveckling och lärande.

Fredrik Olofsson, VD på Sensavis säger vidare: ”Vi är mycket glada att välkomna AV-Media Region Dalarna som den första regionen i Sverige som väljer att investera i en regionstäckande grundlicens. Licensen som inkluderar samtliga skolor i Region Dalarna som har tecknat avtal med AV-Media öppnar nu möjligheten för dessa skolor att på ett enkelt sätt ta till sig vår produkt i syfte att stötta lärarna i arbetet att öka intresse och inlärning i klassrummen. I en nära framtid kommer vi dessutom att underlätta för samarbeten mellan skolor som använder vår produkt vilket kommer att öppna upp för pedagogiska utbyten lokalt i Sverige men också med våra kunder i övriga Norden, UK, USA och Asien.

Kontakt:

Fredrik Olofsson
(VD, Sensavis AB, 070-374 34 79, fredrik.olofsson@sensavis.com)

Ann-Sofie Olsson
(Ansvarig Chef, AV-Media Reggion Dalarna,
023-77 70 73, annsofie.olsson@regiondalarna.se)

Om Sensavis:

Sensavis har sedan 2009 utvecklat marknadsledande, kvalitativa och fullt interaktiva 3D visualiseringar. I september 2013 lanserade Sensavis den första versionen av The 3D Classroom, en mjukvara för alla skolor och studenter i alla åldrar. Syftet är att stötta pedagogen i arbetet att öka inlärningen i klassrummen. The 3D Classroom sätter pedagogen i centrum, oavsett om det handlar om fotosyntesen, människokroppen, kemi, matematik, geografi, teknik eller fysik. Sensavis levererar ett verktyg som gör komplexa och abstrakta områden lätta att förstå.
Sensavis är ett svenskt företag med huvudkontor i Stockholm.

Om AV-Media Region Dalarna:

AV-medias uppdrag är att för kommunerna och externa kunder köpa in och låna ut läromedel i form av film, ljud. Vi har ca 25000 artiklar i vårt sortiment där, bland annat, alla radio- och TV-program från Utbildningsradion ingår. Arkivet uppdateras dagligen och du kan se hela vårt utbud på Svenska Läromedel på Internet, www.sli.se/dalarna.

Taggar: