LOI med distributör i Bolivia

SensoDetect diskuterar ett samarbete med en av Bolivias större distributörer. Den aktuella distributören har kontaktat SensoDetect angående ett samarbete. Efter dialog med aktören har SensoDetect och distributören nu signerat ett första LOI (letter of intent).

Den Bolivianska marknaden är något större än den i Sverige baserat på strax över 11 miljoner invånare. Marknaden för sjukvård och psykiatri är till stora delar privat i Bolivia vilket enligt distributörens förenklar i processen att få in nya produkter på marknaden. Distributören understryker att intresset är stort för ny apparatur som förenklar och effektiviserar arbetet för de hårt ansträngda läkarna och psykiatrikerna i landet. Distributören ser också goda möjligheter att samarbeta med universitet och högskolor i Bolivia baserat på redan existerande relationer.

”Bolivia är en intressant marknad och ett viktigt brofäste mot den betydligt större sydamerikanska marknaden. Den aktuella distributören är en stor och välkänd aktör i Bolivia. Aktören representerar idag ett antal stora och välkända Med Tech bolag vilket är en klar fördel och samtidigt inger trygghet. Vi ser fram emot en vidare dialog och kommer löpande uppdatera marknaden om vidare steg i affären”, säger VD Johan Olson

”Att expandera utomlands är en naturlig och viktig del i det pågående förändringsarbetet inom SensoDetect. Vi ser tydliga tecken på ett ökande globalt intresse för ”screening”. Det blir allt viktigare att hitta rätt patienter att fokusera resurserna på när dessa inte räcker och köerna växer. För samhällsekonomin och inte minst patienterna är det viktigt att resurserna riktas rätt, ett område där SensoDetect® BERA utgöra en viktig kugge.”, säger Styrelseordförande, Pär Henriksson

e-post: jo@sensodetect.se

Pär H Henriksson
Styrelseordförande, SensoDetect Aktiebolag (publ)
E-post: per@henriksson.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som SensoDetect AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanståendes kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 december 2016.