SensoDetect - Sydkoreanska distributören meddelar samarbete med 2 sjukhus

SensoDetects distrbutör i Sydkorea har meddelat att man fått till ett samarbete med 2 sjukhus i Sydkorea för inledande försök med SensoDetects BERA 3.0.

Tidigare i veckan meddelades att Sensodetect och distributören i Sydkorea fördjupar sitt samarbete mot ett godkännande och introduktion på den Sydkoreanska marknaden och nu har de meddelat att man redan nu har 2 sjukhus som kommer delta i en första studie av Sensodetect BERA 3.0.

"Det är mycket glädjande och jag ser fram emot vidare arbeten tillsammans med både distributören och dessa kontakter. Vi har i och med detta tagit ytterligare ett mycket viktigt steg mot att kunna få BERA 3.0 godkänd i Sydkorea då utvärdering är en central del av ett godkännande för marknadsintroduktion även där. Vi kommer följa utvecklingen mycket noga och ge all support vi kan till Sydkorea som jag ser en stor potential där liksom distributören gett uttryck för under hela vår dialog. De är som sagt dedikerade och det är alltid en bra sak när man vill komma framåt.", Säger VD, Johan Olson, SensoDetect AB (publ.)

VD, Johan Olson, SensoDetect AB (publ.)