Bra Hörsel blir återförsäljare av Antinitus och öppnar hörselmottagning med inriktning mot tinnitus i Sensoris lokaler

Sensori AB (publ) har via sitt helägda dotterbolag Antinitus AB inlett ett samarbete med Bra Hörsel, www.brahorsel.se, om försäljning av tinnitusplåstret Antinitus på nätbutiken www. earstore.se samt på Bra Hörsels mottagningar i Sverige. Samarbetet är planerat att starta under Q2 2017, och efter sommaren öppnar Bra Hörsel en hörselmottagning med inriktning mot tinnitus i Sensoris lokaler i Stockholm.

Antinitus är en svensk innovation, världens första plåster för behandling av tinnitusbesvär och Sensoris första medicintekniska produkt. En global lansering av Antinitus pågår.

– Bra Hörsel är vårt första val när det kommer till samarbetspartner/återförsäljare i Sverige. Vi är övertygade om att de kommer att bli en utmärkt kanal för att nå ut till tinnituspatienter, säger Tommy Rönngren, grundare och tf vd Sensori.

Försäljning av Antinitus sker initialt via audionomer på Bra Hörsels privata hörselmottagningar i Stockholm och Göteborg samt på nätbutiken www.earstore.se. Till Bra Hörsel kommer kunder för att prova ut hörapparater, få hjälpmedel till sin arbetsplats och göra individanpassade hörselskydd. Många kunder som besöker Bra Hörsel har också besvär av tinnitus och söker hjälp för lindring. Tinnitus är komplext, det finns många orsaker till besvären och flera olika behandlingsalternativ behöver kunna erbjudas för att hjälpa så många som möjligt.

- Då vi på Bra Hörsel har ett stort intresse för tinnitusfrågor ser vi det som ett naturligt steg att ta in Antinitus i vår produktportfölj, både på mottagningarna och på vår webshop Earstore. Dessutom kommer vi från hösten att öppna en hörselmottagning i Stockholm med inriktning mot tinnitus, säger Elisabeth Sjöberg, leg audionom och VD på Bra Hörsel.

Sensori har under mer än ett decennium arbetat med forskning, utveckling och kommersialisering av den medicintekniska produkten Antinitus. Bolagets egen bedömning är att potentialen för Antinitus uppgår till fler än 500 miljoner människor globalt.

Läs mer om Antinitus på www.antinitus.se.

Tommy Rönngren, tf vd Sensori, +46 70 547 22 00, tommy@sensori.se

Torsten Engevik, CFO/IR, +46 73 820 25 40, torsten@sensori.se

Sensori är ett svenskt företag som tillverkar, marknadsför och säljer hjälpmedel för att minska besvären av tinnitus. Det helägda dotterbolaget Antinitus AB är legal tillverkare av Antinitus®, ett halvmåneformat plåster som fästs bakom örat och med hjälp av ett unikt raster kan reglera nervfunktionerna i ljudsystemet. Antinitus® är en medicinteknisk produkt. Sensori AB (publ) handlas på NGM Nordic MTF, kortnamn SORI MTF, med Gunther & Wikberg Fondkommission som Mentor.

Denna information är sådan information som Sensori AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande torsdagen den 1 juni 2017. För mer information om Sensori, vänligen besök www.sensori.se