Halvårsrapport januari – juni 2016

Styrelsen för Sensori avger halvårsrapport för verksamheten januari – juni 2016.

• Intäkter på 1 010 KSEK första halvåret
  • Rörelseresultat – 8 340 KSEK
  • Kassalikviditet på 8,5 gånger i koncernen
  • Indien, första landet med avtal med lokal distributör av Antinitus®. Stor marknad med en snabbt växande medelklass och ekonomi. Planerad lansering 2017 i Indien.

VIKTIGA HÄNDELSER FÖRSTA HALVÅRET 2016

• Byte av handelsplats för aktien från Nasdaq First North till NGM Nordic MTF
  • Aktien handlas från och med den 21 januari under kortnamnet SORI MTF och ISIN-kod SE0007730510
  • Sensori rekryterade Magnus Brasen som Sales & Business Manager. Magnus ansvarar för den globala försäljningen och distributionen av Antinitus, samt Mikael Hollqvist som Online Manager med ansvar för all webförsäljning.
  • Sensori har via sitt helägda dotterbolag Akloma Tinnitus AB tecknat avtal om distribution av tinnitus-plåstret Antinitus i Indien. Den regulatoriska registreringsprocessen hos de indiska myndigheterna har startat och lansering är planerad att ske under 2017.
  • Diskussioner förs även med distributörer i ett antal andra jurisdiktioner som visat stort intresse för plåstret
  • Ninna Engberg lämnade vd-rollen i Sensori AB efter att ha genomfört sammanslagningen och listbytet samt lagt grunderna för Sensoris nya organisation.
  • Tommy Rönngren, grundare av Akloma Tinnitus AB och som arbetat med utvecklingen av Antinitusplåstret under mer än tio år, tog över efter Ninna Engberg.
  • Styrelsen förstärktes med ordförande Lars Gunneflo som har 30 års erfarenhet som vd för bolag inom Life Science och Apoteksnäringen samt av Robert Tranquilli som stärker styrelsens kompetens bl. annat inom internationell distribution där han är framgångsrik entreprenör.
  • Ny e-handelsplattform utvecklad som tas i bruk under andra halvåret 2016.

För hela rapporten se bifogad pdf.

Tommy Rönngren, tf. vd Sensori, +46 70 547 22 00, tommy@sensori.se

Torsten Engevik, CFO/IR Sensori, + 46 73 820 25 40, torsten@sensori.se

Sensori är ett svenskt företag som tillverkar, marknadsför och säljer hjälpmedel för att minska besvären av tinnitus. Det helägda dotterbolaget Akloma Tinnitus är legal tillverkare av Antinitus®, ett halvmåneformat plåster som fästs bakom örat och med hjälp av ett unikt raster kan reglera nervfunktionerna i ljudsystemet. Antinitus® är en medicinteknisk produkt. Sensori AB (publ) handlas på NGM Nordic MTF, kortnamn SORI MTF, med Gunther & Wikberg Fondkommission som Mentor.

Denna information är sådan som Sensori AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. För mer information om Sensori, vänligen besök www.sensori.se