Mikael Wirén lämnar styrelsen av personliga skäl

Mikael Wirén har beslutat att lämna styrelsen i Sensori AB. Han har varit del av styrelsen sedan år 2000 då bolagets namn var Paradox Entertainment AB. Under 2015 bytte bolaget verksamhet och ändrade namn till Sensori AB. I början av 2016 flyttades handeln i aktien från Nasdaq First North till NGM.

”Avvecklingen av Paradox Entertainment är slutförd varför det är en naturlig tidpunkt för mig att jag lämnar styrelsen. Jag ser fram emot att följa Sensoris utveckling som aktieägare”, säger Mikael Wirén.

”Sensori fick i samband med namnbytet och den ändrade verksamheten en ny styrelse. Vi har haft äran att under några månader arbeta tillsammans med Mikael som bidragit på ett mycket förtjänstfullt sätt till Sensoris framväxt. Vi beklagar att Mikael valt att lämna oss men har respekt för hans beslut”, säger Ingrid Atteryd Heiman, ordförande

Mikael Wirén planerar inte att avyttra de aktier i Sensori AB som han äger via Beagle Investments.

För ytterligare information:

Ninna Engberg, på telefon +46 8 611 00 66 eller E-post: ninna@sensori.se

Ingrid Atteryd Heiman, Styrelseordförande på E-post: ingrid@sensori.se

Sensori är ett svenskt företag som utvecklat, tillverkar, marknadsför och säljer ett hjälpmedel för att minska symptomen av hörselåkomman tinnitus. Antinitus® är ett halvmåneformat plåster som fästs bakom örat. Produkten har en medicinteknisk registrering, klass 1. Sensori AB (publ) handlas på NGM Nordic MTF, kortnamn SORI MTF, med Gunther & Wikberg Fondkommission som Mentor.

Sensori AB Birger Jarlsgatan 8 114 34 Stockholm Sweden +46 (0)8 611 00 66 www.sensori.se