Sensoris ordförande ökar sitt innehav av aktier

Sensoris styrelseordförande Tommy Rönngren har under de senaste två veckorna (22/8-6/9) köpt ytterligare 26 000 aktier i bolaget.

Tommy Rönngrens totala aktieinnehav i Sensori AB (publ) är därefter 1 141 665 aktier motsvarande 11 % av rösterna och kapitalet. Aktierna köptes i intervallet 6:85 – 7:69 kronor per aktie.

– Sensori är i en spännande fas just nu med ett ökat internationellt intresse för vår medicintekniska produkt Antinitus och därför väljer jag att öka mitt aktieinnehav, säger Tommy Rönngren.

Torbjörn Kemper, vd, +46 76 111 39 80, torbjorn@sensori.se

Torsten Engevik, CFO, +46 73 820 25 40, torsten@sensori.se

Sensori är ett svenskt företag som tillverkar, marknadsför och säljer hjälpmedel för att minska besvären av tinnitus. Det helägda dotterbolaget Antinitus AB är legal tillverkare av Antinitus®, ett halvmåneformat plåster som fästs bakom örat och med hjälp av ett unikt och patenterat raster som fungerar som biomodulator för hörselsystemet. Antinitus® är en medicinteknisk produkt. Sensori AB (publ) handlas på NGM Nordic MTF, kortnamn SORI MTF, med Gunther & Wikberg Fondkommission som Mentor.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande kl 14.00 fredagen den 7 september 2018. För mer information om Sensori, vänligen besök www.sensori.se

Taggar: