Sensys får order på 1 miljoner kronor från Mauritius

SENSYS Traffic AB (publ) har fått en order på trafiksäkerhetssystem till ett värde av 1 miljon kronor för leverans till polisen i Mauritius.

Ordern, som erhölls i hård internationell konkurrens och efter noggrann utvärdering, innebär en utbyggnad av systemet för trafiksäkerhet i Mauritius. Ordern gäller både mobila och stationära system.

”Denna order stärker vår position på Mauritius som lyckats sänka dödligheten i trafiken med 30% sedan de började använda Sensys system för trafikövervakning.” säger Johan Frilund, VD för Sensys Traffic AB.

Sensys Traffic utvecklar och marknadsför system för trafikinformatik och trafiksäkerhet. Systemen används främst för hastighets- och rödljusövervakning. Aktien noteras på NASDAQ OMX Stockholm.