Byggnationen av Träffpunkt Stadsskogen är klar

Allaktivitethallen vid Träffpunkt Stadsskogen i Alingsås är slutbesiktigat vilket innebär att projektet innehållande Sveriges första nollenergiskola är till ända. SEFA Byggnads inledde byggnationen i januari 2012 och den totala anbudsumman var ca 105 miljoner.

Projektet Träffpunkt Stadsskogen har bestått av två huvuddelar – en skola och en allaktivitetshall.  Skolan fick godkänd besiktning i december 2012 och allaktivitetshallen blev godkänd i slutet juni.

Skolan är Sveriges första nollenergicertiferade skola (andra i Europa)och har en av Sveriges största solcellsanläggningar. Täthetsprovningen i allaktivitetshallen mättes till 0,24 l/sm², vilket är ett väldigt bra värde för en sådan byggnad. Skolan har sedan tidigare mäts till 0,13 l/sm².

Flertalet bolag inom SEFA-koncernen har varit inblandade i projektet. Förutom SEFA Byggnads har även SEFA Betong, Nybergs Svets & SEFA Mur & Kakel varit med.

För mer information:
Davor Sinik