Idag byter Värmdö Bygg namn till Serneke

Hösten 2014 förvärvades Värmdö Byggentreprenader AB av Serneke. Sedan dess har företaget ingått i Serneke-koncernen men verkat under sitt ursprungliga namn. Nu tas det sista steget i integrationsplanen - från och med idag, 1 oktober, heter Värmdö Bygg Serneke.

I och med namnbytet verkar nu Värmdö Bygg fullt ut inom varumärket Serneke.

– Förvärvet av Värmdö Bygg och expansionen i Stockholmsregionen är en viktig del i vårt övergripande mål att omsätta 10 miljarder år 2020. Det känns väldigt bra att Värmdö Bygg nu går under namnet Serneke och integreras fullt ut i koncernen, säger koncern-VD Ola Serneke.

Med huvudkontor i Göteborg, lokala kontor längs med hela västkusten samt i Skåne är nu Serneke även helt etablerade i Stockholm.

– Efter att de båda varumärkena Serneke och Värmdö marknadsförts parallellt under ett års tid är tiden nu inne för namnbytet. Vi kommer definitivt synas och höras mer i Stockholmsregionen framöver, säger Ola Serneke.

Tomas Järund, kommunikationschef Serneke, tfn: 031- 7129744,
tomas.jarund@serneke.se

För mer information, kontakta:
Tomas Järund, Kommunikationschef Serneke, tfn: 031- 712 97 44, tomas.jarund@serneke.se

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning och projektutveckling med cirka 650 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god  fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag, vilket är en styrka över konjunkturcykler.