Ny arbetschef hos Serneke i Varberg/Falkenberg

Karl Wetterlund är ny arbetschef hos Serneke med uppdrag att leda byggkoncernens arbete och expansion i Varberg/Falkenbergsområdet.

Hur kommer det sig att du valde en anställning inom Serneke?
– Det är ett spännande bolag i en kraftig expansionsfas. Dessutom är Serneke ett nytänkande entreprenadföretag som vågar att sticka ut hakan och se möjligheterna. Jag har hört mycket positivt om företaget och tjänsten som erbjöds passar väl med den utmaning som jag behöver för att fortsätta utvecklas både professionellt och personligt.

Vad ser du för möjligheter inom företaget?
– Vi ska försöka nå ut till kunder och beställare och ta nya marknadsandelar i Varberg och Falkenberg. Jag går in i rollen med största ödmjukhet men med stort hjärta och engagemang, vilket jag hoppas ska smitta av sig till både kollegor och kunder.

Vad har du gjort innan du kom till Serneke?
– Jag kommer senast från Sweco Management i Halmstad som uppdrags- och projektledare. Innan detta har jag varit anställd på NCC Construction Sverige AB där jag också började min yrkesbana efter avslutade studier på Chalmers 2007. Först var jag anställd som trainee/arbetsledare för att 2008 ta steget till platschef.

Toni Hultberg, regionchef för Serneke Bygg Väst, säger så här angående Karls roll i företaget:
– Jag är mycket glad att Karl valt Serneke! Han ska jobba i en expansiv del av Halland och det gäller att vi är på tårna. Med Karls energi och den bakgrund han har är jag övertygad om att vi kommer att öka marknadsandelen i regionen.

Karl Wetterlund, arbetschef Serneke Bygg
Tel: +46 728 55 63 26
karl.wetterlund@serneke.se

Toni Hultberg, regionchef Serneke Bygg Väst
Tel: +46 704 31 51 12
toni.hultberg@serneke.se

Johan Live, pressansvarig

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter på nära 4 miljarder kronor och omkring 890 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare och verksamheten är fokuserad kring de tre storstadsregionerna Göteborg (Region Väst), Stockholm (Region Öst) och Malmö (Region Syd). Serneke har sitt huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Malmö, Helsingborg, Borås, Halmstad, Strömstad, Trollhättan, Varberg och Alingsås. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke Group AB finns på www.serneke.group