Prioritet Serneke Arena nominerad till årets idrottsarena

Tidningen Sport & Affärer har nominerat Prioritet Serneke Arena som en av tre kandidater till priset årets idrottsarena.

– Vi är glada över att vara nominerade och skulle såklart bli ännu gladare om vi vinner. Nomineringen kan bidra till att fler får upp ögonen för oss och vårt breda utbud, säger Ulrika Sandford, marknadsansvarig Prioritet Serneke Arena.

Prioritet Serneke Arena öppnade i juli i år och är med sina 45 300 kvadratmeter Nordens största multisportanläggning. Arenan i Kviberg i nordöstra Göteborg inrymmer bland annat en fotbollshall, skidanläggning, skola och ett hotell.

– Att ha chansen att bli årets idrottsarena efter att bara varit igång i några månader är extra roligt. Det är ett gott bevis på att vi skapat oss ett namn på kort tid och att vi lyckats med vårt unika koncept med allt under samma tak, säger Ulrika Sandford.

Branschtidningen Sport & Affärer utkommer fyra gånger per år som en bilaga till Dagens Industri. Varje år gör tidningen en årssummering där de bland annat utser årets idrottsförening och årets idrottsevenemang.

Övriga nominerade i kategorin årets idrottsarena är Kristianstad Arena och Lugnet skidstadion i Falun. Förra årets vinnare var Tele2 Arena i Stockholm. Vinnaren presenteras i tidningen med Dagens industri den 18:e december.

För mer information, kontakta:

Ulrika Sandford, marknadsansvarig Prioritet Serneke Arena, tfn: 0704-31 72 08.
ulrika.sandford@serneke.se

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning och projektutveckling med cirka 650 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god  fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag, vilket är en styrka över konjunkturcykler.