SEFA anlägger nytt vindkraftverk

SEFA Anläggning har fått uppdrag att göra markarbeten för Tommareds vindkraftverk. Beställare är Wallenstam Naturenergi och kontraktssumman är på cirka 13 miljoner.

- Vi är väldigt glada att återigen få förtroendet av Wallenstam. Vi har ju sedan tidigare gjort anläggningsarbetena för vindkraftverken vid Gunnarby, Uddevalla, säger Björn Ekelund projektledare på SEFA Anläggning.

I SEFA Anläggnings åtagande ligger att göra nya vägar på cirka 3 km, schakt för fundament, kablar och planer. Totalt handlar det om 6 vindkraftverk med en effekt på 2,3 megawatt per styck och en navhöjd på 98 m där rotorn har en diameter på 92 m.

Projektet pågår från februari och planen är att turbinerna ska gå i ful drift innan årsskiftet.

För mer information:
Björn Ekelund
SEFA Anläggnings AB
Bjorn.Ekelund@sefa.se

SEFA är en koncern verksam inom bygg, anläggning, fastighet och industri. Bolaget startades 2002 och är redan en utav av Sveriges största byggkoncerner.  SEFA är under ständig utveckling och har de senaste åren varit bland de snabbast växande företagen i Sverige. Läs mer på www.sefa.se