SEFA köper Sjöbefälsskolan i Göteborg

SEFA har förvärvat fastigheten känd som Sjöbefälsskolan i Göteborg. SEFA köper fastigheten av ett av norra Europas ledande private-equity företag inom fastigheter, Niam, och avser utveckla fastigheten tillsammans med en långsiktig hyresgäst.

Sjöbefälsskolan är en anrik fastighet från 1862 och rymmer ca 9 100 m². Förvärvet ingår som
en del i SEFA:s projektutvecklingportfölj tillsammans med bland annat Handelsplats Älvängen och multisportanläggningen Änglagården.

SEFA tillträder fastigheten i september 2013 och ska tillsammans med en långsiktig hyresgäst
utveckla fastigheten vidare.

För mer information:
Ola Serneke
VD, SEFA
Ola.Serneke@sefa.se

SEFA är en koncern inom bygg, anläggning, fastighet och industri. Bolaget startades 2002 och är redan en utav Sveriges största byggkoncerner.  SEFA har bred förankring i Västsverige med huvudkontor i Göteborg samt lokalkontor i Strömstad, Trollhättan, Borås, Alingsås, Varberg, Halmstad och Malmö.

Uppdragsgivare är i första hand kommuner samt kommunala och statliga bolag. Dessutom har företaget många uppdrag för industri- och handelsföretag, fastighetsbolag och större byggbolag.

Under 2012 omsatte SEFA ca 1,1 miljarder kronor.

Läs mer på www.sefa.se