SEFA tar ett stort kontrakt i Lerum

SEFA har fått uppdraget att på totalentreprenad bygga äldreboendet Sävegården i Lerum. Projektet består av att riva gamla byggnader och uppföra nya om ca 5000 m². Objektet är beläget i Floda och kontraktet är värt ca 88 miljoner.

Syftet med om- och tillbyggnad av Sävegården är att öka antalet platser för att möta framtida behov av särskilt boende samt att få ett äldreboende med funktionella lokaler. Projekteringsstart beräknas ske i november och färdigställande planeras till hösten 2015.

- Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med Lerums kommun för att få fram ett boende som möter framtiden. Med detta projekt stärker och befäster vi vår position som attraktiv partner i regionen, säger Davor Sinik arbetschef på SEFA Byggnads i Alingsås.

För mer information:
Davor Sinik
davor.sinik@sefa.se

SEFA är en koncern inom bygg, anläggning, fastighetutveckling och delar av industrisektorn. Bolaget startades 2002 och är redan en av Sveriges största byggkoncerner.

SEFA har bred förankring i Västsverige med huvudkontor i Göteborg samt lokalkontor i Strömstad, Trollhättan, Alingsås, Varberg, Borås, Halmstad och Malmö.

Uppdragsgivare är i första hand kommuner samt kommunala och statliga bolag. Dessutom har företaget många uppdrag för industri- och handelsföretag, fastighetsbolag och större byggbolag.
Under 2013 beräknas SEFA omsätta ca 1,5 miljarder kronor.

Läs mer på www.sefa.se