Serneke Anläggning får uppdrag i Upplands Väsby

Serneke Anläggning har idag tecknat avtal med Midroc om en anläggningsentreprenad i Upplands Väsby. Kontraktet är värt omkring 31,5 miljoner kronor och inkluderas i orderingången för det tredje kvartalet 2017.

I uppdraget ingår att utföra markarbeten och finplanering för 194 lägenheter i flerbostadshus och 25 radhus samt tillhörande garage och restauranglokal, som ska byggas i det framväxande området Eds Allé.

– Efter Serneke Anläggnings etablering i Stockholm under hösten förra året är vi nu involverade i flertalet projekt i region öst. Eds Allé är det första projektet norr om Stockholm och det känns bra att få förtroendet att vara med och utveckla Upplands Väsby i denna första etapp av flera, säger Fredrik Jonsson, VD för Serneke Anläggning.

– Det känns väldigt roligt för Midroc att gå in i detta samarbete tillsammans med Serneke och vi ser fram emot att få starta igång med markarbetena efter semestern. Byggherre är AB Väsbyhem och detta är första etappen av Väsbyhems nyproduktion i området Eds Allé, säger Niklas Karlsson, projektchef på Midroc.

Arbetena beräknas starta i augusti under förutsättning att bygglov finns på plats. Projektet ska vara slutfört i det andra kvartalet 2020.

Fredrik Jonsson
Tel: +46 736 00 18 17
fredrik.jonsson@serneke.se

Johan Live, pressansvarig

Denna information är sådan information som Serneke är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 juli kl 13.30 CET.

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter på nära 4 miljarder kronor och omkring 900 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare och verksamheten är fokuserad kring de tre storstadsregionerna Göteborg (Region Väst), Stockholm (Region Öst) och Malmö (Region Syd). Serneke har sitt huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Malmö, Helsingborg, Borås, Halmstad, Strömstad, Trollhättan, Varberg och Alingsås. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke Group AB finns på www.serneke.group