Serneke Bygg rekryterar regionchef i syd

Serneke tillsätter en regionchef för affärsområdet Bygg i region Syd. Det blir Kristian Jansson, med lång karriär inom NCC, som tillträder posten i juni.

Kristian Jansson kommer närmast från en tjänst som affärschef och marknadsansvarig hos NCC i sydvästra Skåne. Han har en lång karriär i byggbranschen bakom sig och har innehaft de flesta roller man kan ha inom ett entreprenadföretag.

–  Det är med stor glädje och ödmjukhet jag kommer att ta mig an rollen som ny regionchef. Serneke är ett företag väl rustat för framtiden och med en stark kultur som uppmuntrar till handling och utveckling i kombination med sunda värderingar. Det ska bli spännande att få vara med och utveckla företaget ytterligare från en redan hög nivå, kommenterar Kristian Jansson sitt nya jobb.

– Vi är idag en välrenommerad aktör med flertalet större byggprojekt i regionen och vi ser stor potential att växa ytterligare. Med Kristian får vi in en etablerad regionchef med bred kompetens och framförallt stor drivkraft. Framförallt delar vi många grundläggande värderingar som är nyckelfaktorer för att lyckas bygga en stark bolagskultur, säger Daniel Åstenius, VD för Serneke Bygg.

Kristian Jansson tillträder sin nya tjänst på Serneke i juni i år.

Daniel Åstenius, VD Serneke Bygg AB
daniel.astenius@serneke.se

Johan Live, pressansvarig Serneke Group
Tel: + 46 768 68 11 37

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter på 5,6 miljarder kronor och drygt 1 000 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare och verksamheten är fokuserad kring de tre storstadsregionerna Göteborg (Region Väst), Stockholm (Region Öst) och Malmö (Region Syd). Serneke har sitt huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Malmö, Alingsås, Borås, Halmstad, Helsingborg, Skövde, Strömstad, Trollhättan, Uppsala, Varberg och Växjö. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke Group AB finns på
www.serneke.group