Serneke bygger 108 lägenheter i Malmö

När stadsdelen Hyllie i Malmö växer ska Serneke Bygg vara med och bidra med lägenheter och lokaler på uppdrag av MKB Fastighets AB. Ordern är värd omkring 160 miljoner kronor och projektet ska stå klart i första kvartalet 2019.

Flerfamiljshusen i Hyllie går under namnet Hemvistet och består av 108 lägenheter och fem lokaler fördelat på tre huskroppar. Husen byggs i tio våningar och har en bruttoarea på drygt 10 000 kvadratmeter.

–  Vi är väldigt glada att få MKB:s förtroende för ett projekt i ett av Malmös mest spännande områden. Detta stärker Sernekes fortsatta expansion i Öresundsområdet, säger Tomaz Bodmark, arbetschef på Serneke Bygg Syd.

– Vi ser verkligen fram emot att bygga vidare i expansiva Hyllie. Kv Hemvistet är MKB:s tredje projekt i området, och innehåller en spridd lägenhetsfördelning från 1:or till 4:or, säger Jannice Engman, projektledare på MKB Fastighets AB.

Byggstart är beräknat till tredje kvartalet i år och Hemvistet ska stå klart i första kvartalet 2019.

Ordersumman på omkring 160 miljoner inkluderas i orderingången under andra kvartalet 2017.

Tomaz Bodmark, arbetschef Serneke Bygg
tomaz.bodmark@serneke.se

Daniel Åstenius, VD Serneke Bygg
daniel.astenius@serneke.se

Johan Live, pressansvarig
Tel: +46 768 68 11 37

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter på nära 4 miljarder kronor och omkring 890 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare och verksamheten är fokuserad kring de tre storstadsregionerna Göteborg (Region Väst), Stockholm (Region Öst) och Malmö (Region Syd). Serneke har sitt huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Malmö, Helsingborg, Borås, Halmstad, Strömstad, Trollhättan, Varberg och Alingsås. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke Group AB finns på www.serneke.group