Serneke bygger bostadsrätter i Halmstad

Serneke har tecknat avtal med Magnolia Bostad om att bygga 26 bostadsrätter vid Kv. Kilot i Halmstad. Lägenheterna byggs i direkt anslutning till det kommande hotellet och regionbussterminalen och beräknas stå klara under våren 2020.

– Det är mycket glädjande att vårt goda samarbete med Magnolia Bostad fortsätter utvecklas med fler fina projekt. Halmstad är en expansiv stad med stort behov av bostäder, och det är därför extra kul att gemensamt med Magnolia Bostad kunna bidra med ett bostadsprojekt av hög kvalitet, säger Viktor Nagenius, arbetschef på Serneke Bygg.

– Vårt samarbete med Serneke har sedan många år varit framgångsrikt. Denna gång är det extra roligt då det är vårt första bostadsprojekt i Halmstad, en stad där vi ser flera möjligheter för vår affärsmodell som erbjuder olika typer av boenden, säger Rickard Langerfors, vice VD Magnolia Bostad.

Serneke bygger på uppdrag av Magnolia Bostad sedan tidigare det hotell med 250 rum som kommer att ligga i anslutning till lägenheterna. Byggstart för lägenheternas källare, som är gemensam med hotellets, påbörjas i september 2018 och byggstart för huset ovan mark beräknas till mars/april 2019.

Projektet är en totalentreprenad och ordervärdet på omkring 44 miljoner kronor inkluderas i orderingången i andra kvartalet 2018.

Viktor Nagenius, arbetschef Serneke Bygg
viktor.nagenius@serneke.se

Johan Live, pressansvarig Serneke Group AB
Tel: + 46 768 68 11 37

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter på 5,6 miljarder kronor och drygt 1 000 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare och verksamheten är fokuserad kring de tre storstadsregionerna Göteborg (Region Väst), Stockholm (Region Öst) och Malmö (Region Syd). Serneke har sitt huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Malmö, Alingsås, Borås, Halmstad, Helsingborg, Jönköping, Skövde, Strömstad, Trollhättan, Uppsala, Varberg och Växjö. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke Group AB finns på
www.serneke.group