Serneke bygger för HSB i Kvillebäcken

I den nya stadsdelen Kvillebäcken i Göteborg har Serneke fått i uppdrag att bygga 89 lägenheter för HSB Göteborg i brf Cinnober. Projektet är värt ca 160 miljoner kronor och byggstart är planerad till mars i år.

Serneke var en av de första aktörerna att sätta spaden i marken när byggnationen i Kvillebäcken påbörjades 2012 och när HSB Göteborg nu ska bygga sitt tredje och sista projekt i stadsdelen är det Serneke som får uppdraget.
- Det känns extra kul att vi får vara med och knyta ihop säcken och bygga några av de sista bostäderna i stadsdelen, säger Davor Sinik, arbetschef på Serneke.

Projektet innebär nybyggnation av tre huskroppar, underbyggt garage samt lokaler i markplan. Ett av husen kommer också att få en inglasad takterrass.
- Det ska bli jätteroligt att få samarbeta med Serneke igen, säger Ida Sundstedt på HSB Göteborg. Vi har tidigare genomfört brf Alfa i Göteborg tillsammans. Ett projekt med mycket nöjda kunder och som dessutom vann priset årets HSB-projekt förra året.

Bostäderna i HSB brf Cinnober ska stå klara för inflyttning i början på 2018.

Davor Sinik, arbetschef Serneke
Tel: +4631 - 712 97 47
davor.sinik@serneke.se

Ingrid Östhols, Investor Relations
ingrid.osthols@serneke.se

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning och projektutveckling med cirka 700 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag, vilket är en styrka över konjunkturcykler.