Serneke Group AB publicerar årsredovisningen för verksamhetsåret 2016

Sernekes årsredovisning 2016 finns från och med idag tillgänglig på koncernens webbplats, www.serneke.group.

Tryckt svensk version av årsredovisningen distribueras i vecka 16 till aktieägare som beställt denna. Engelsk version finns tillgänglig på webbplatsen från och med vecka 17. Redovisningen kan även beställas på www.serneke.group eller via info@serneke.se.

Anders Antonsson, Investerarrelationer
anders.antonsson@serneke.se

Tomas Järund, Kommunikationschef
tomas.jarund@serneke.se

Denna information är sådan information som Serneke är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 april 2017, kl. 13:00 (CET).

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter på närmare 4 miljarder kronor och omkring 890 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare och verksamheten är fokuserad kring de tre storstadsregionerna Göteborg (Region Väst), Stockholm (Region Öst) och Malmö (Region Syd). Serneke har sitt huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Malmö, Helsingborg, Borås, Halmstad, Strömstad, Trollhättan, Varberg och Alingsås. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke finns på www.serneke.group