Serneke rekryterar marknadsansvarig

Serneke har rekryterat Charlotte Petzell som marknadsansvarig för affärsområde projektutveckling. Charlotte kommer senast från JM och ska nu arbeta med marknadsföringen av Sernekes egna bostäder.

Rekryteringen av Charlotte Petzell är en del i Sernekes satsning på ett eget bostadskoncept. Charlotte ska arbeta med att starta upp försäljnings-och marknadsarbetet för Sernekes egna bostäder.
- Det blir roligt och utmanande att vara med från början och definiera produkten och ta fram de verktyg som krävs för att kommunicera den. Det är extra spännande att Serneke är ett expansivt och nytänkande bolag med varierande projekt som sticker ut, inte minst Karlatornet och hela Karlavagnsplatsen, säger Charlotte.

Charlotte har tidigare arbetat med marknadsföring, försäljning och kommunikation på Sodexo och har de senaste fem åren varit marknadsansvarig inom JM Region Väst. Hon har erfarenhet av hela försäljningsprocessen för ett bostadsprojekt – från marknadsanalys i tidigt skede fram till inflyttningsklara bostäder

- Charlottes kompetens är ovärderlig när vi nu ska starta upp vårt egna bostadskoncept. Vi kommer fortsätta utmana jättarna i branschen, även inom bostadsutveckling, säger Patrik Lindström, VD för Serneke Projektutveckling.

Patrik Lindström, VD Serneke Projektutveckling
Tel: +46 31 - 712 97 42
patrik.lindstrom@serneke.se

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning och projektutveckling med cirka 650 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god  fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag, vilket är en styrka över konjunkturcykler.