Serneke säljer fastighet i Ljungskile

Serneke säljer fastighet i Ljungskile till Lundh-Gruppen AB för 32 miljoner kronor. Byggnaden är på 1600 m² med Västra Götalandsregionen som enda hyresgäst.

Projektet är utvecklat och byggt av Serneke. Byggnationen började augusti 2014 och står nu färdig för inflyttning. I lokalerna kommer Västra Götalandsregionen driva verksamheterna Närhälsan Rehab, Närhälsan Vårdcentral och Folktandvården.

– Vi är väldigt glada att det är Lundh-gruppen som köper detta projektet. Vi har tidigare sålt ett liknande projekt i Stora Höga till dem så vi vet att de är pålitliga fastighetsförvaltare, säger Ola Serneke, VD för Serneke Group.

Projektet resultatavräknas under fjärde kvartalet.

Ola Serneke, VD Serneke Group AB
Tel: + 46 31 - 712 97 05