Serneke tecknar samverkansavtal för stort renoveringsprojekt i Trollhättan

Serneke och AB Eidar Trollhättans bostadsbolag har tecknat ett strategiskt samverkansavtal kring ett stort renoveringsprojekt i stadsdelen Lextorp i Trollhättan. Projektet avser bland annat ROT-renovering av cirka 600 lägenheter.

– Vår organisation ser verkligen fram emot att få leverera ett gott samarbete med Eidar som är en mycket viktig, kunnig och inspirerande beställare. För oss är detta ett bevis på att vårt långsiktiga och målinriktade arbete i regionen uppskattas av våra beställare. Att vi har en organisation som vinner denna typ av upphandlingar känns oerhört tillfredställande, säger Christer Larsson, arbetschef på Serneke Bygg.

Avtalet omfattar bland annat rotrenovering av Eidars cirka 600 lägenheter i Lextorps höghus i Kv. Guldvingen 1 och husen som i folkmun kallas ”låghusen” i Kv. Guldvingen 2. Även fortsatt utveckling av lokalytor i Granngårdens centrum omfattas i projektet.

Avtalstiden är fem år med möjlighet till två års förlängning.

Enligt samverkansavtalet ska projektet genomföras i två faser. Fas 1 som startar omgående omfattar planering och projektering samt framtagandet av en slutlig budget för projektet. Fas 2 omfattar produktion och överlämning.

Christer Larsson, arbetschef Serneke Bygg
christer.larsson@serneke.se

Johan Live, pressansvarig Serneke Group
Tel: + 46 768 68 11 37

Serneke är en snabbt växande koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Koncernen grundades 2002 och har idag intäkter omkring 5 miljarder kronor och cirka 1 000 anställda. Genom att tänka nytt driver Bolaget utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Bolaget bygger och utvecklar bostäder, kommersiella fastigheter, industrilokaler, offentliga byggnader, vägar och anläggningar samt övrig infrastruktur. Bolagets kunder utgörs av offentliga och kommersiella beställare och verksamheten är fokuserad kring de tre storstadsregionerna Göteborg (Region Väst), Stockholm (Region Öst) och Malmö (Region Syd). Serneke har sitt huvudkontor i Göteborg och kontor i Stockholm, Malmö, Alingsås, Borås, Halmstad, Helsingborg, Skövde, Strömstad, Trollhättan, Uppsala, Varberg och Växjö. Bolagets B-aktie (SRNKE) är noterad på Nasdaq Stockholm sedan november 2016.

Mer information om Serneke Group AB finns på
www.serneke.group