Stort byggprojekt för SERNEKE i Strömstad

SERNEKE Bygg har fått i uppdrag av AB Strömstadslokaler att på totalentreprenad bygga en aktivitetshall med tillhörande förrådsbyggnad. Kontraktssumman uppgår till ca 47 miljoner.

I december 2014 påbörjas nybyggnationen av aktivitetshallen på Strömsvallen i Strömstad och arbetet förväntas pågå till december 2015. Aktivitetshallen kommer att innehålla två inomhusplaner och omfatta ca 4040 m², utöver förrådsbyggnaden på ca 170 m².

- Det känns oerhört inspirerande att SERNEKE har fått just detta projektet i Strömstad. Dels eftersom just denna typ av anläggningar ligger oss varmt om hjärtat samt att denna region är ett område där vi gärna verkar, vilket ger en god bas för vårt Strömstadskontor, säger Christer Larsson, arbetschef på SERNEKE Bygg.

SERNEKE har tidigare genomfört flera liknande projekt i Göteborgsregionen, bland annat Valldahallen i Kungsbacka, IFK:s Kamratgården och en beachvolleybollhall i Kviberg. Det största projektet i samma kategori är dock Göteborgs Nya Arena, som öppnar sommaren 2015.

SERNEKE är en bygg- och anläggningskoncern med tillhörande projektutvecklingsdel. Bolaget startades 2002 och är redan en av Sveriges största byggkoncerner.

SERNEKE har bred förankring i Västsverige med huvudkontor i Göteborg samt lokalkontor i Strömstad, Trollhättan, Alingsås, Varberg, Borås, Halmstad, Malmö och Stockholm.

Uppdragsgivare är i första hand kommuner samt kommunala och statliga bolag. Dessutom har företaget många uppdrag för industri- och handelsföretag, fastighetsbolag och större byggbolag.

Läs mer på www.serneke.se