Expanderar sin marknadsnärvaro med ny säljpartner i Frankrike

Serstech och Polytec SAS France har slutit ett distributörsavtal där Polytec SAS France kommer representera Serstech på den Franska marknaden, med fokus inom säkerhetsområdet.

De synkroniserade terrorattentaten i Paris under 2015 vittnar om ett ökat terrorhot i Frankrike och världen i stort. Bara dagar efter skjutningarna på Bataclan i november 2015 deltog Serstech som utställare på den stora säkerhetsmässan Milipol i Paris. Redan där märktes det ökade behovet av säkerhet och metoder för att upptäcka och analysera sprängämnen i tid.

Även Frankrikes myndigheter har officiellt framfört deras ökade fokus inom säkerhet. De har utlovat en större satsning för att motverka terror. Frankrike ses därför i nuläget som en betydande marknad inom säkerhet i Europa.

Polytec SAS France har en lång erfarenhet av Ramanteknik och analysinstrument inom industrin såväl som inom säkerhetsbranschen. På senare tid har de ökat sitt fokus inom säkerhetsområdet och därför sökt sig till en partner som Serstech AB. Polytec Frankrikes kunnighet, driv och kontaktnät öppnar för ett viktigt samarbete för nya affärsutvecklingar i Frankrike.

”Den Franska marknaden är för Serstech en mycket prioriterad marknad i Europa och vi är glada över att ha hittat en kompetent och erfaren partner i Polytec Frankrike”, säger Mikael Wanland, VD, Serstech AB.

Mikael Wanland, VD, Serstech AB, tel: +46 760 94 12 17, mw@serstech.com