Serstech stärker marknadsnärvaron i Sverige genom samarbete med CBRN Academy

Report this content

Sverige är en prioriterad marknad för Serstech där de nu slutit ett säljavtal med svenska CBRN Academy, med fokus inom säkerhetsområdet.

CBRN Academy har som uppdrag att bearbeta huvudaktörerna inom den Svenska försvars- och säkerhetsindustrin. Johan Carlqvist, VD för CBRN Academy har över 25 års erfarenhet i säkerhetsindstrin, i Sverige såväl som internationellt.

”Sverige är en viktig marknad för Serstech och även om vi historiskt haft ett par försäljningar i Sverige vill vi öka på takten. Johan har med sin mångåriga erfarenhet ett oerhört stort kontaktnätverk som det skulle ta oss mycket lång tid att skapa på egen hand. Partnerskapet med Johan och CBRN Academy kommer således bli en stor tillgång för Serstech”, säger VD Mikael Wanland

”Serstech har en unik lösning som vi tror kommer attrahera ett stort intresse bland de svenska aktörerna och jag ser fram emot att tillsammans med Serstech bearbeta den svenska marknaden” säger Johan Carlqvist, VD CBRN Academy.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mikael Wanland, VD, Serstech AB, tel: +46 760 94 12 17, mw@serstech.com

Om Serstech AB

Serstech skapar medvetande om kemikalier i samhället genom att omvandla information från mätinstrument och databaser till kunskap som gör verksamheter effektivare. Genom en kombination av en säker molnlösning och innovativa instrument skapar vi snabbt enkla system som hanterar allt från narkotika och sprängämnen till farligt gods och industrikemikalier. Kunder inom industrin sparar tid och pengar genom snabb och enkel kvalitetskontroll av råvaror, medan man inom tull, polis och miljösäkerhet skapar ett tryggt och säkert samhälle. Serstech är noterat på AktieTorget och har sitt kontor på Ideon i Lund.

Citat

Mikael Wanland, VD Serstech AB