Schibsted förvärvar hela ServiceFinder

Report this content

2011 köpte Schibsted Sverige 70 procent av aktierna i bolaget ServiceFinder. Nu har Schibsted förvärvat resterande del av företaget.

ServiceFinder startade sin verksamhet 2006 av och har tio år senare förmedlat över 400 000 uppdrag till ett sammanlagt värde av åtta miljarder kronor. Sedan två år är företaget störst i Sverige inom tjänsteförmedlingssektorn. I dag har ServiceFinder 40 anställda i Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Örebro.

– Det är ett naturligt steg för Schibsted att förvärva hela ServiceFinder. Det finns mycket växtkraft i företaget och nu ska vi utveckla verksamheten än mer. Jag ser också stora möjligheter att samarbeta tätare med andra bolag inom Schibstedkoncernen. På så vis kan vi göra det ännu enklare för privatpersoner och företag att köpa och sälja tjänster, säger Martin Frey, Business Area Manager på Schibsted Marketplaces.

Företagets tre grundare – Jeffrey Singh, Vishal Nanda och Aleksandar Goga – kommer att jobba kvar på ServiceFinder under en överlämningsperiod innan en ny ledning tillsätts. Rekryteringen av en ny vd kommer att påbörjas omgående. Under tiden går Sofia Krook in som tf vd, utlånad av SSI, Schibsted Sales and Inventory. Sofia Krook sitter i dag i styrelsen för ServiceFinder.

– Vi har varit med sedan starten så givetvis är det med visst vemod vi lämnar bolaget, men vi är samtidigt mycket nöjda med affären. Vi är övertygade om att Schibsted är rätt ägare på lång sikt och att det finns stora möjligheter att utveckla verksamheten vidare inom Schibsteds ekosystem, säger Vishal Nanda, marknadschef på ServiceFinder.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Martin Frey
, Business Area Manager, Schibsted Marketplaces. Tel: 070-775 71 63. E-post: martin.frey@schibsted.se.
Vishal Nanda
, marknadschef ServiceFinder. Tel: 076-210 09 00. E-post: vishal.nanda@servicefinder.se.
Björn Hygstedt
, tf kommunikationsdirektör Schibsted Sverige. Tel: 070-553 61 54.
E-post: bjorn.hygstedt@schibsted.se

Taggar: