Setras första hållbarhetsredovisning klar

Nu är Setras årsredovisning med företagspresentationen ”Det här är Setra” klar. Nytt för i år är att den innehåller en hållbarhetsredovisning enligt Global Reporting Initiative (GRI).

I skriften ”Det här är Setra” beskrivs träindustriföretagets verksamhet, produkter och hur Setra idag arbetar med sina viktiga hållbarhetsfrågor. I år är första gången Setra gjort en hållbarhetsredovisning enligt Global Reporting Initiative (GRI G4, Core-nivå). Det innebär bland annat en tydligare redovisning av arbetet inom de områden där Setra har en betydande påverkan, ett tydligt ansvar och en möjlighet att bidra till en hållbar utveckling.

– För att vi proaktivt ska kunna utveckla vår verksamhet på ett hållbart sätt är det avgörande att ha en öppen dialog med kunder, leverantörer och andra intressenter i vår värdekedja. Att börja redovisa vårt hållbarhetsarbete enligt GRI är ett viktigt steg för att öka vår transparens och tydlighet i denna kommunikation, säger Hannele Arvonen, vd och koncernchef i Setra.

”Det här är Setra 2014 – med hållbarhetsredovisning” finns tillgänglig för nedladdning på Setras hemsida. Där finns även ”Årsredovisning 2014” publicerad. Klicka här för att komma till nedladdningssidan.

Hannele Arvonen, vd och koncernchef
Telefon: 08-705 03 10, mobil: 070-618 19 17

Charlotte Thedéen, miljöchef
Telefon: 08-705 03 22, mobil: 070-344 54 29

Presskontakt : Lotta Löwhagen Lundberg, lotta.lowhagen.lundberg@setragroup.com, 070-654 13 44

Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag. Vi förädlar råvara från ansvarsfullt brukade skogar och erbjuder klimatvänliga produkter och lösningar för byggande och boende på en global marknad. Koncernen har ca 900 anställda och omsätter 4,2 miljarder kronor. Omkring 60 procent av omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Asien. Läs gärna mer på www.setragroup.com.