Vd Johan Padel lämnar Setra

En överenskommelse har träffats mellan Setra och Johan Padel, om att Padel lämnar sin befattning som vd. Till dess att ny vd utsetts utökas CFO Stefan Lundins arbetsuppgifter till att även omfatta rollen som tillförordnad vd för Setra.

Överenskommelsen ska ses mot bakgrund av de skilda uppfattningar som förekommit mellan styrelse och vd avseende formerna och sättet för verksamhetens bedrivande, säger Michael Bertorp, styrelseordförande Setra Group.

Johan Padel kommer under en övergångsperiod att stå till bolagets förfogande för särskilda uppdrag.

Michael Bertorp, styrelseordförande

Mobil: 070-590 51 22

Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag och en ledande aktör i Europa. Vi erbjuder miljöcertifierade träprodukter för inredning och byggnation till kunder inom bygghandel och industri. Koncernen har ca 1000 medarbetare och omsätter 4 miljarder kronor. Närmare 60 procent av omsättningen utgörs av export till Europa, Nordafrika, Mellanöstern och Japan.